Tipy a triky pre MacBook Pro

08.05.2018

Dnes si ukážeme pár užitočných trikov o ktorých väčšina z Vás ešte nepočula. Tieto triky budú na macOS. 

Veľa krát sa mi stalo, že som potreboval nahrať obrazovku, ale nemal som na to appku. Našťastie firma Apple na to myslela. Spustením aplikácie QuickTime môžeme nahrať obraz. Pri stlačení tlačídiel CTRL+CMD+N môžeme ľahko a rýchlo zapnúť natáčanie obrazu. Print Screen má klávesovú skratku CMD+SHIFT+3, ale keď chceme iba konkrétny úsek zo stránky tak na to nám poslúži CMD+SHIFT+4 a potom si označíme úsek, ktorý chceme vyzerať.

Aj majster sa sekne. Raz za čas sa Vám môže zaseknúť aplikácia a v takom príkade je dobré poznať tento príkaz CMD+ALT+SHIFT+ESC, ktorý vynúti ukončenie. Na rýchle otvorenie okna v pehladači slúži CMS+T. A na zatvorenie okna CMD+W. Rýchly rechod mezdi aplikáciami Vám umožní CMD+TAB.

Na rýchle schovanie otvoreného okna je príkaz CMD+H, tento príkaz mám rád. Jediné čo nemôžem vystáť je keď mi niekto kuká na displej. Stlačením CMD+Space sa otvorí Spotlight, jednoducho rýchle vyhľadávanie, ktoré je veľmi užitočné.

Klávesových skratiek je nespočet. Tu sme si ukázali najpoužívanejšie a najzákladnejšie. Ak chcete vidieť plný zoznam tak stačí prejsť do Systémové nastavenia... -> Klávesnica -> Skratky.



Smartfóny strednej triedy sú pre ich výrobcov rovnako dôležité, ako vlajkové lode. Práve tieto cenovo dostupnejšie zariadenia sa totiž môžu predávať lepšie a v konečnom dôsledku vynášať spoločnostiam vyššie zisky.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky